Світ професій дуже великий. Він включає в себе тисячі різних найцікавіших спеціальностей. У юнацькому віці кожен стоїть перед вибором. Кожен п'ятий розповість про свої помилки, коливання у професійному самовизначенні. Старшокласника манять десятки професій. Які вони? Різні види праці вимагають від людини різних і часом суперечливих якостей. В одному випадку це здатність ладити з людьми, керувати і підкорятися, в іншому - висока культура рухів, у третьому - гострота спостережень. Звичайно, якщо тобі 15-17 років, розібратися в такому розмаїтті своїх особистісних якостей, здібностей, нелегко.Для ефективного вирішення цієї проблеми не досить лише теоретичних міркувань. Саме тому дана наукова робота є актуальною і заслуговує більш детального і глибокого вивчення
Метою роботи є дослідження процесу професійного самовизначення у старшокласників Костилівської ЗОШ І-ІІІ ст., Рахівського району.
Для досягнення мети необхідно вирішити ряд завдань: розкрити суть професійно важливих психологічних утворень особистості старшокласників, які впливають на здійснення професійного вибору; принципи допомоги старшокласникам при виникнення труднощів з обранням професії; дослідити проблеми професійного самовизначення старшокласників Костилівської ЗОШ І-ІІІ ст.., труднощі у виборі і участь у ньому тих чи інших сфер психіки людини; опрацювати і проаналізувати результати дослідження,зробити висновки.
Висновок. В даній роботі увага акцентується на вивченні особистісних якостей, які є найвагомішими чинниками здійснення професійного вибору старшокласниками. Сюди відносяться здібності, інтереси, схильності, ціннісні орієнтації тощо. Професійний вибір являється свідомим, самостійним, цілеспрямованим процесом, а тому цілком залежить від розвитку психіки людини і вищеперерахованих її компонентів.
|